Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Rattaxelknut?

Startad av Anonymous · · 2 svar

AnonymousTrådstart
Hej!
Jag har fått en 2:a på besikningen, min rattaxelknut glappar och nu undrar jag om det är svårt att byta den själv och om det är dyrt att köpa en ny (eller beg på skroten). Bilen är en peugeot 205 från 1988.
Paul, Örebro.
slirfeldt
Lite sent svar,, men dessa är iaf oftast inga större problem med att byta och då en bättre begagnad,, så skruva på du om du inte redan är klar.
elfixaren
:e Är det drivknut eller?
På peugeot 205 är det låsring. Knacka bort knuten från drivaxeln med en mjuk klubba. Dra inte ur axeln ur växellådan för då rinner v-lådsoljan ur. Konstigt datum det var på inlägget? 1970? 205 från 70?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil