Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Rattlåset!!

Startad av henry · 2007-01-16 · 1 svar

henryTrådstart
Hejsan!
Jag har häromdagen köpt en beg. Ford Escort -93. Jag har problem med att jag måste sätta i och ta ur startnyckeln flera, flera gånger innan rattlåset går ur och tändningsnyckeln går att vrida runt, så att bilen kan startas.

Min teori är att tändningsnyckeln är sliten. Kan det vara det och att det bara är att fixa en ny nyckel, eller måste jag byta hela tändningslåset?

Henry
slirfeldt
Ett klassiskt Ford problem med sina spaciga nycklar,,, är med en lycklig,, escort ägare till en 92a och där har jag samma problem med en sliten nyckel medan en ny fungerar det klockrent.

Så fixa du en fräsch nyckel så kommer det troligt att fungera även för dig,,, det är sällan själva låset strular (även om det är en ford,,).

Fler trådar i Hjälpforumet Bil