JjohanTrådstart2003-03-18är det någon som har erfarenhet av redline växellåds olja ? och var kan man köpa den ??
johan
KKrister Lindholm2003-03-19 · #Erfarenhet har jag lite.. Säljer den på jobbet & den har "räddat" ett flertal växellådor som gått trögt etc...
Helt klart värt att testa.
Kör med den i min egen bil.
vad kostar växellåds oljan (redline) ? kan du skicka den ? hur mycket är det då i frakt ?
johan
KKrister Lindholm2003-03-19 · #Kan skicka, men får inte skicka kemikalier tyvärr :(
ok , men vad är det för pris på v-lådsoljan?
KKrister Lindholm2003-03-19 · #Eftersom du, via mail, berättar att du har en Scorpio 2,9 så rekommenderar jag dig ett köpa oljan hos Ford.
Den bilen finns inte med i ordinarielistan & kräver enl Sunoco en "special-produkt"....
Mer info än så har jag inte att ge tyvärr.
En "standardolja" från Red Line kostar 155 / 165:- för 0.946l, men jag säger varken bu eller bä om du ska hälla i det i din låda..