Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Reflektor SAAB9000

Startad av Nicrosoft · 2003-03-13 · 9 svar

NicrosoftTrådstart
Fick ombesiktning på bilen idag :x Kan man byta reflektor utan att byta hela lampinsatsen?
Krister Lindholm
Det finns lösa glas att köpa som piratdel, men tyvärr inte reflektorn.
Men det innebär ju att du KAN hitta en begagnad strålkastare med trasigt glas på en skrot & därmed kommer du undan billigare.

Vi säljer nya kompletta piratstrålkastare för 1500.- om du behöver...
Den som ringt SAAB vet vad en ny original kostar & jag lider med dig.
Nicrosoft
Hur byter man, utifrån eller innifrån?
Krister Lindholm
Du demonterar dom utåt så att säga, men du får nog skruva lite innifrån ;)
Bozzle
Enklaste är väl att ta bort hela strålkastaren så att du kan sitta vid en bänk & jobba.
Nicrosoft
Jag var mest orolig för att man behövde demontera halva bilen för att få ut dem om det var innåt ;)
Nicrosoft
Min SAAB är en -90, har ngn koll på vilka årsmodeller som har samma strålkastare.
Krister Lindholm
Alla CombiCoupé är lika som CD fram till 1994.
CS är inte lika som denna äldre CD.. Däremot är CD & CS lika från 1995.
Jason
Det finns tre olika strålkastare på 9000. 1. sitter på CC mellan 85-90
2. sitter på CD 88-94 och CC 91-92 3:CSen. vet inte vad för 9000 du har men det fins två att välja på 1990 alltså nr 1 och 2
Krister Lindholm
Tåjååta wrote:
Det finns tre olika strålkastare på 9000. 1. sitter på CC mellan 85-90
2. sitter på CD 88-94 och CC 91-92 3:CSen. vet inte vad för 9000 du har men det fins två att välja på 1990 alltså nr 1 och 2
Japps, så är det.. Hade lite bråttom när jag skrev i går :r

Fler trådar i Hjälpforumet Bil