NNicrosoftTrådstart2003-03-13Fick ombesiktning på bilen idag :x Kan man byta reflektor utan att byta hela lampinsatsen?
KKrister Lindholm2003-03-13 · #Det finns lösa glas att köpa som piratdel, men tyvärr inte reflektorn.
Men det innebär ju att du KAN hitta en begagnad strålkastare med trasigt glas på en skrot & därmed kommer du undan billigare.
Vi säljer nya kompletta piratstrålkastare för 1500.- om du behöver...
Den som ringt SAAB vet vad en ny original kostar & jag lider med dig.
Hur byter man, utifrån eller innifrån?
KKrister Lindholm2003-03-14 · #Du demonterar dom utåt så att säga, men du får nog skruva lite innifrån ;)
Enklaste är väl att ta bort hela strålkastaren så att du kan sitta vid en bänk & jobba.
Jag var mest orolig för att man behövde demontera halva bilen för att få ut dem om det var innåt ;)
Min SAAB är en -90, har ngn koll på vilka årsmodeller som har samma strålkastare.
KKrister Lindholm2003-03-18 · #Alla CombiCoupé är lika som CD fram till 1994.
CS är inte lika som denna äldre CD.. Däremot är CD & CS lika från 1995.
Det finns tre olika strålkastare på 9000. 1. sitter på CC mellan 85-90
2. sitter på CD 88-94 och CC 91-92 3:CSen. vet inte vad för 9000 du har men det fins två att välja på 1990 alltså nr 1 och 2
KKrister Lindholm2003-03-19 · #
Tåjååta wrote:
Det finns tre olika strålkastare på 9000. 1. sitter på CC mellan 85-90
2. sitter på CD 88-94 och CC 91-92 3:CSen. vet inte vad för 9000 du har men det fins två att välja på 1990 alltså nr 1 och 2
Japps, så är det.. Hade lite bråttom när jag skrev i går :r