SsassafrassaTrådstart2007-03-07Var någonstans kan jag hitta vad det kostar att registreringsbesiktiga en danskreggad bil? Har kollat överallt på vägverkets sida. Någon som vet?:q
Näää, det var inget! Hittade det på bilprovningens sida!
Första registreringsbesiktning, oregistrerat - fordon utan svenskt registreringsnummer. T ex import från EU, inklusive ursprungskontroll och vägning.
Personbil 1 870:-
jag har hört 3500:- är det sveriges billigaste bilar i lomma du tänker på ??
jag skall googla dem nu , och kolla ifall de är seriösa.. någon sa till mej att det skrivits en del om dem i sydsvenskan .
jag har varit där nere och kollat på bilarna.... VILKEN RÖRA !!! de flesta bilarna står i lervälling tätt packade.
de har ju inte hittat de mest välskötta bilarna precis , där är rost och skavanker på de flesta bilarna , att tänka på är att de flesta danska bilarna är mkt snålt utrustade . pga att bilarna är belagda med MKT HÖGA skatter i danmark , bara de allra minsta bilarna är någotsånär billiga
att köpa i danmark.
Ajfan! Kan det stämma? Verkar ju inte så seriöst då. Detta är från en privatperson, men vem vet han kanske har köpt den från sveriges billigaste bilar då.
Jag googlade dem och där är en del klagomål på dem fast inte såååå himla gravallvarliga.
de får in och förmodar jag säljer ca 30-50 bilar i veckan.
och då är det ju klart att några blir missnöjda .
ägaren är från danmark och där har han också en del klagomål....
Man skall ha bra koll på vad man handlar på ett sånt ställe.
kan tänka mej det tar en bra stund att få fram en bil som står i mitten i dyngpölarna.....
Haha, ja, antagligen! Det står säkert på deras hemsida, skyffel och tvättsvamp medtages!
Jag har i alla fall ångrat mig nu. Får se om man kan hitta något svenskt för en billig peng istället. Tycker jag har letat länge nu...