Prova att byta luftmassemätaren...
:q
Hej igen.
Stort tack för svar om reläet, men tyvärr så återstår problem...
KORTFATTAT
Har köpt en jättefin Audi 100 1.8 insp av en fabror men den hade slutat att funka(därav priset)
Mitt första problem var att det inte kom ström till bränsle pumpen detta är nu fixat.
MEN. bilen startar ok men går väldigt dålig som kall (ungefär som om det inte är någon chocke på en kall förgasar bil) när bilen börjar bli varm så går den fortfarande dåligt , går ej att varav upp stannar liksom på ca 3000 varv, ibland så kan den gå ganska ok gärna om man först har kört en stund med ryckig o dålig gång för att sen stanna motorn o starta igen o vips så går den bra ett tag.
Följande är bytat Bränslfilter, fördelar lock, rotor, kablar, stift, tempsensor givare, har kollat kallstarts ventilen och den ger fin dimma och bilen startar bra när den är kall, för att omedelbart när kallstartsventilen slår ifrån återgå till mycket dålig gång.
Har dubbelkollat att tändföljden är rätt på kablarna.
Kan det vara chocke modulen och var sitter den på en 1.8 jag har tidigare endast skruvat med 2.2
Tacksam för svar innan man förnedrar sig och lämnar till verkstad
Hej igen.
Stort tack för svar om reläet, men tyvärr så återstår problem...
KORTFATTAT
Har köpt en jättefin Audi 100 1.8 insp av en fabror men den hade slutat att funka(därav priset)
Mitt första problem var att det inte kom ström till bränsle pumpen detta är nu fixat.
MEN. bilen startar ok men går väldigt dålig som kall (ungefär som om det inte är någon chocke på en kall förgasar bil) när bilen börjar bli varm så går den fortfarande dåligt , går ej att varav upp stannar liksom på ca 3000 varv, ibland så kan den gå ganska ok gärna om man först har kört en stund med ryckig o dålig gång för att sen stanna motorn o starta igen o vips så går den bra ett tag.
Följande är bytat Bränslfilter, fördelar lock, rotor, kablar, stift, tempsensor givare, har kollat kallstarts ventilen och den ger fin dimma och bilen startar bra när den är kall, för att omedelbart när kallstartsventilen slår ifrån återgå till mycket dålig gång.
Har dubbelkollat att tändföljden är rätt på kablarna.
Kan det vara chocke modulen och var sitter den på en 1.8 jag har tidigare endast skruvat med 2.2
Tacksam för svar innan man förnedrar sig och lämnar till verkstad