Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

relät till bänsinpumpen på en vw polo

Startad av danielk89 · 2008-05-22 · 3 svar

danielk89Trådstart
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med var relät till bensinpumpen sitter
på en vw polo -93. För det är så att bensin pumpen funkar men den får ingen stöm . jag tackar på förhand
slirfeldt
Har för mig att denna fråga varit uppe här förut,, men på vag vis brukar dess relän iaf sitta kring säkringarna, men dess säkring är hel och det verkligen finns spänning även där?
Micke 1_2
Är det som på min -91 Polo så sitter det vid elektronikboxen Pumprelät är det som sitter överst av dom två (elektronikboxen sitter bredvid värmefläkten)
Micke 1_2
Kan tillägga att då jag hade startproblem med min polo, bensinpumpen startade inte då jag vred på tändningen Jag bytte bägge reläna och bilen har startat problemfritt sedan dess Vad det undre relät styr vet jag inte, ett huvudrelä för elektronikboxen kanske?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil