Det är en relativ enkel operation på denna modell,, där spännarhjulet (sitter mellan generatorn och vevaxelns remskiva) som då skall med lämplig nyckel vridas med urs så att spänningen på remmen släpper och remmen kan tas av och motsvarande när ny rem skall på.
Åtkomsten av denna är lite trångt, så enklast är att lossa höger framhjul och lossa den lilla plast skivan nertill så kommer man åt hyfsatt denna spännare, sedan får man lirka litye med remmaren för att få den nya helt på plats och kontrollera extra någa att den ligger rätt på all hjul och är du lite osäker på remmrikningen så skissa gärna upp denna.
Lycka till!
Åtkomsten av denna är lite trångt, så enklast är att lossa höger framhjul och lossa den lilla plast skivan nertill så kommer man åt hyfsatt denna spännare, sedan får man lirka litye med remmaren för att få den nya helt på plats och kontrollera extra någa att den ligger rätt på all hjul och är du lite osäker på remmrikningen så skissa gärna upp denna.
Lycka till!