Under förutsättning att kamremmen kom helt korrekt på plats och att motorn gick bra innan lär något inträffat under dess arbetsmoment,, om tex tändlägesgivaren inte är riktigt ansluten så kan gnista utebli, men bränslepumpen bör ändå fungera så är dess säkring hel och normalt bör man kunna höra denna surra lite svagt bakifrån.
Har bytt kamrem och efter det vill inte bilen starta och bensinpumpen funkar inte och det blir ingen gnista tändstiftet.