Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Renault 5 1990 Hackar HJÄLP!!

Startad av rymdblomma · 2010-03-30 · 4 svar

rymdblommaTrådstart
Hej min Renault 5 har sått under helgen då jag varit bortrest, i morse när jag skulle ta bilen till jobbet så hade den ett underligt beteende.
När jag startade bilen så gick den väldigt ojämt, den ryker grå rök (mer än vanligt) från avgassystemet..
Bilen går väldigt ryckigt och ger ingen direkt fart när jag gasar, det luktar bensin från avgasröken..
Jag har kollat tändstiften och de har gnista, har torkat ur fördelarlocket samt hällt i k sprit i bensinen men den funkar ändå inte..
Vad kan vara fel?
Tacksam för alla svar
aw73
spottar/fräser den på tomgång ??

kolla gärna map-sensorn som sitter på torpedväggen och till den går en kabehärva med 3 ledare och en vakumslang prova att köra motorn med kabehärvan bortkopplad
för att se hur den beter sig på tomgång
kj_danne
Ja den spottar och fräser kanske mer puffar, hela bilen vibrerar och skakar...
kj_danne
Har provat att dra ur 3 ledaren och kört bilen men den går bara att starta och sedan dör den av..
aw73
prova att lossa på den entrådiga lambdasondens anslutning och mät spänningen till jord
där den ska toppa knappt 1 volt vid varmkörd motor igång

i stället för k-sprit prova kopiösa mängder med E85

Fler trådar i Hjälpforumet Bil