Har du som nu väl fått bort innerklädseln så bör det gå hyfsatt lätt att konstatera var felet ligger, om det är så att själva länkaget till låskistan som kärvat fast eller hoppat ur läge och går det inte ens där att tvinga upp låset.
Så är det troligt i själva låskistan som gett upp och kan gå att demontera för rengörning/reparation och så här ser en sådan låskista ut löst: https://bilder.lagabasen.se/delar/1086/1086311036vy1.jpg.
Så är det troligt i själva låskistan som gett upp och kan gå att demontera för rengörning/reparation och så här ser en sådan låskista ut löst: https://bilder.lagabasen.se/delar/1086/1086311036vy1.jpg.