Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Renault Megane 2,0

Startad av Isidor · 2007-12-05 · 2 svar

IsidorTrådstart
Hej min växellåda är 6-växlad,när jag lägger in 5 så hoppar den ut efter en liten stund.
Ibland hoppar den ut med en gång jag ger gaspådrag.
Bilen har varit på analys de säger att de måste byta lådan?
bilen är 3 år gammal och har gått 4700 mil.
Stämmer detta,det blir rätt dyrt!
Någon som har några ideer,kan det vara ett lager,synkring eller liknande
mvh Per
slirfeldt
Ja det var verkligen dåligt, även för att vara en Renault,, men visst det kan bero på att femmans synkringar inte är riktigt som dom ska, men att det är först efter en stund femman hoppar ur är lite knepigare, vem utförde denna analysen?
Weird_G
Om det är så att du måste byta lådan å måste det ju gå & ta på maskinskadeförsäkringen som finns i din helförsäkring . då blir det bara självrisken :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil