TtokmekTrådstart2008-01-21Det tar flera minuter (längre tid ju kallare det är) innan bak- och instrumentbelysning tänds vid start, what´s wrong??? Var kan man hitta ett kopplings-schema tro? Nån som har nå tips?
låter som det är ett relä som behöver lödas.
Troligen relät som behandlar belysningen men kan även vara tänningsrelät. När du väl funnit vilket relät är ta loss kåpan (locket) på relät peta på lödningarna med en bväl värmd lödkolv (lägg gärna till lite extra tenn också) sen är det bara återmontera.
För att hitta vilket relä det är leta efter det relä som knäpper till när lyset tänds det borde höras när relät slår till.