KKrister LindholmTrådstartTja!
Har en AW71 automatlåda som gått 23000 mil. Växellådan tycker jag inte visar några speciella tecken på att börja bli dålig, men när brukar de här lådorna i allmänhet bli slitna? Vad i lådan är det man i regel brukar få byta när den börjar rycka i växlingarna? Tacksam för svar! *Nyfiken*
Lite kuriosa:
Jag sålde en AW71 i förrgår.. Den skulle ersätta en låda som gått över 45000 mil!
Tror att det säger en hel del om lådan! ;-)
Jag har för mig att det mesta i AW71 lådan håller ganska jämn kvalitet och att det är hela lådan som är slut när något inte går som det ska.
Tack för svaren! :-)
Än en gång vet man lite mer än tidigare!
En automat håller en jäkla massa mil om den sköts (olje + filter byte). Om lådan växlar som den ska finns ingen anledning till oro. AW71, vilka bilar sitter den i? Jag känner mest till TH700, 350, PG.
/Goran, det bästa med Göteborg är att man aldrig behöver åka dit ;-)
740 T, 760 V6, Saab 900 m.m.
Jag har en ganska ny låda i min bil, den förra gick 89000 mil som taxi.
Se till att byta olja och filter var 8000 mil och kolla så att oljan inte är missfärgad.