Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Renovera växellåda?

Startad av Krister Lindholm · · 6 svar

Krister LindholmTrådstart
Tja!

Har en AW71 automatlåda som gått 23000 mil. Växellådan tycker jag inte visar några speciella tecken på att börja bli dålig, men när brukar de här lådorna i allmänhet bli slitna? Vad i lådan är det man i regel brukar få byta när den börjar rycka i växlingarna? Tacksam för svar! *Nyfiken*
Krister Lindholm
Lite kuriosa:

Jag sålde en AW71 i förrgår.. Den skulle ersätta en låda som gått över 45000 mil!

Tror att det säger en hel del om lådan! ;-)
Racerankan
Jag har för mig att det mesta i AW71 lådan håller ganska jämn kvalitet och att det är hela lådan som är slut när något inte går som det ska.
Svenne
Tack för svaren! :-)

Än en gång vet man lite mer än tidigare!
Goran
En automat håller en jäkla massa mil om den sköts (olje + filter byte). Om lådan växlar som den ska finns ingen anledning till oro. AW71, vilka bilar sitter den i? Jag känner mest till TH700, 350, PG.

/Goran, det bästa med Göteborg är att man aldrig behöver åka dit ;-)
Ratten
740 T, 760 V6, Saab 900 m.m.
gnlg
Jag har en ganska ny låda i min bil, den förra gick 89000 mil som taxi.
Se till att byta olja och filter var 8000 mil och kolla så att oljan inte är missfärgad.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil