GGhiagubbenTrådstart2004-02-05Hej
har en läckande bensintank som jag tänkte reparera. Vill inte skaffa en pirattank eftersom de oftast saknar skvalpskydd.
Finns det något bra sätt att reparera tanken på så att det håller ?
Löda, svetsa, plasta in... nån som har några tips?
Tanken läcker i skarven mellan över o underdel och det är en Granadatank.
Vilken kaross och årsmodell är det ?
Kanske har en begagnad att sälja.
Vanlig tvål kan funka att laga en läckande tank med om det inte är för stor läcka.
Finns väl kemisk lagningspasta till detta ändamål?
Nicrosoft wrote:
Vanlig tvål kan funka att laga en läckande tank med om det inte är för stor läcka.
Tjena Bosse bildoktorn :e :e :e
Finns det inte nån typ av tanksealer som man häller i och snurrar runt tanken så det sprids o tätar hela tanken??
Edit:
https://www.uscarparts.nu färg för renovering klickar du på
Jag har provat att laga bränsletankar vid ett flertal gånger men har nu gettupp på grund av visdom det går nästan inte att laga en rostig tank. Om man nu råkar få en tank tät för tillfället så kommer den att läcka inom en snar framtid. Sätt dit nytt eller friskt beggat.
Fnudi wrote:
Jag har provat att laga bränsletankar vid ett flertal gånger men har nu gettupp på grund av visdom det går nästan inte att laga en rostig tank. Om man nu råkar få en tank tät för tillfället så kommer den att läcka inom en snar framtid. Sätt dit nytt eller friskt beggat.
Biltema säljer ju lagningspasta för hål i tankar rör mm. Men det tror jag inte är så bra man tar så mycket man behöver lägger det på hållet sedan stelnar det, men frågan är ju hur länge det håller :fraga
Jag gjorde så att jag plastade in en hel tank med glasfiber..(alfa 33)
Det är tre år sen å det håller fint...