Ddanne1981Trådstart2009-08-23Hej
Jag har köpt 4 st nya sommardäck som jag vill lägga på mina befintliga alufälgar som sitter på bilen (nuvarande däck slut).
Priset jag fick för omläggning ink balansering var 1000 kr
Är detta ett normalt pris? Tyckte det kändes i överkant.. hade räknat med 600 kr ca
Det handlar om Autoverkstaden
här kan man med hjälp av postnummer söka efter däckverkstad
som har sammanbete med dackonline
https://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=121&Cookie=Om fälgarna sitter på bilen och du inte köpt däcken på stället känns 1000:- naturligt, även om det är för mycket....
kommer du däremot med lösa grejer, inte hänger kvar utan låter dom ta det när dom har en lucka....inte propsar på kvitto :e osv borde du kunna landa på 400:-. Åk till en liten lirare, typ bakom statoil el liknande.
Är det extrema lågprofil blir priset också högre...mkt jobbigare :x
Det brukar gå att få gjort för en billig peng på skroten...
Ja, skroten är nog ett bra alternativ, eller som sagt någon mindre firma då dom stora faktiskt tar 250-300:- per hjul när man inte köpt däcken hos dom. Har själv setat i samma sits, men som tur är känner jag en som driver en skrot så jag fick låna hans maskiner!! :)