Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Rostlagning

Startad av – · · 10 svar

·Trådstart
Det är som så att jag har ett ganska redigt rosthål på höger passagerardörr.

Hur exakt ska jag gå tillväga för att fixa detta. Om man använder glasfiberduk och glasfiberspackel, fäster spacklet rätt i plåten eller hur gör jag?

CarMan
Byta dör är nog det bästa!
Daniel
Glasfiber och spackel funkar i nödfall, men blir aldrig riktigt bra. Även om man använder metallnät och glasfiberspackel kommer det lossna förr eller senare. Man blir bara ledsen av att se det.Ny plåt är bättre.
Racerankan
Finns det nåt sätt att limma fast plåt?

Jag har inte tillgång till någon svets och det är ju ett H om lacken fjuttar eld.
Daniel
Nej. Tror inte man kan limma. En gång för länge sen nitade vi fast plåt, men snyggt blev det absolut inte. Om man inte har tillgång till svets och rostskadan inte är för omfattande kan man ju bita ihop och köra spackelvarianten i alla fall. Sen finns ju alltid verkstan...
·
Kan du inte byta ut dörren då till en från skroten?
M@rtin
Vad har du för bil? Det är ju svårare med en ny bil att få tag på ny dörr..
Krister Lindholm
En beggad dörr i bra skick till en 740 kostar runt 1000:- på en bilskrot.

Att laga stora rosthål i en dörr är det mao inte värt...
OpelMicke
Popnita en plå upp till sidolisten på bilen sen målar du svart runt om upp till listen eller så målar du med bilens original lack där du popnitade det är bättre en ingenting om man inte har svets eller orkar byta dörr!
Ludde_57
Hur gammal är denna tråd egentligen :q

" Skrivet: Tor Jan 01, 1970 1:00 am Ämne: "
K.Hjelte
Plåt + popnit + Plastic Padding + färg funkar finfint, ett tag i alla fall :e

Fler trådar i Hjälpforumet Bil