Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Rostskyddsbehandling - för sent?

Startad av Frede · 2006-08-23 · 2 svar

FredeTrådstart
Funderar på en Peugot 406 av -00 årsmodell och tittar i vi bilägares biltester. Där står det angående rost:

"Vaxbehandling saknas i huv, dörrar, baklucka och balkar. Vidare är inte PVC-plasten på bottenplattan heltäckande, framför allt finns oskyddade partier bakom bakaxeln. Vänta inte för länge med en rostskyddsbehandling!"

Min fråga är då, är det för sent att nu 6 år senare rostskyddsbehandla bilen. Om inte duger det i så fall med en enkel eller underredsbehandling typ denna från Dinol, eller är det ingen idé?

https://dinitrolcenter.se/pages/behandlingsalternativ.html
elfixaren
Hålrums behandla du. Vissa rostskyddsfirmor har tillgång till kamera så dom kan titta innanför balkar. Har den gått ca:14000 mil så borde det väl visa sig om rosten har fått grepp. Kolla ordentligt under, nederkanten på dörrar och skärmkanter. Har den gått i södra Sverige::confused:
xonox
Nej bilen har gått i Norrland, fett med salt.

ersket i wrote:
Hålrums behandla du. Vissa rostskyddsfirmor har tillgång till kamera så dom kan titta innanför balkar. Har den gått ca:14000 mil så borde det väl visa sig om rosten har fått grepp. Kolla ordentligt under, nederkanten på dörrar och skärmkanter. Har den gått i södra Sverige::confused:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil