Hålrums behandla du. Vissa rostskyddsfirmor har tillgång till kamera så dom kan titta innanför balkar. Har den gått ca:14000 mil så borde det väl visa sig om rosten har fått grepp. Kolla ordentligt under, nederkanten på dörrar och skärmkanter. Har den gått i södra Sverige::confused:
Funderar på en Peugot 406 av -00 årsmodell och tittar i vi bilägares biltester. Där står det angående rost:
"Vaxbehandling saknas i huv, dörrar, baklucka och balkar. Vidare är inte PVC-plasten på bottenplattan heltäckande, framför allt finns oskyddade partier bakom bakaxeln. Vänta inte för länge med en rostskyddsbehandling!"
Min fråga är då, är det för sent att nu 6 år senare rostskyddsbehandla bilen. Om inte duger det i så fall med en enkel eller underredsbehandling typ denna från Dinol, eller är det ingen idé?
https://dinitrolcenter.se/pages/behandlingsalternativ.html
"Vaxbehandling saknas i huv, dörrar, baklucka och balkar. Vidare är inte PVC-plasten på bottenplattan heltäckande, framför allt finns oskyddade partier bakom bakaxeln. Vänta inte för länge med en rostskyddsbehandling!"
Min fråga är då, är det för sent att nu 6 år senare rostskyddsbehandla bilen. Om inte duger det i så fall med en enkel eller underredsbehandling typ denna från Dinol, eller är det ingen idé?
https://dinitrolcenter.se/pages/behandlingsalternativ.html