Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Rubbing??

Startad av OpelMicke · 2008-01-04 · 5 svar

OpelMickeTrådstart
Har några få färgstänk med body på bakluckan, går det bra att ta bort sånt med rubbing och polertrassel utan att repa lacken? (röd)
slirfeldt
Bättre då att använda lacknafta eller tinner som brukar fungera för det mesta,,,
Andre
Använd PrickBort istället... Thinner å lacknafta tär bara på lacken..
slirfeldt
Nja det är oftast ingen större fara med att använda sansat med med dessa, som löser fläckarna sig snabbt och det tål lacken utan vidare.
fraggelpelle
Om bodyn har fått härda, så krävs det nog mer än kallavfettning eller microavfettning för att lösa upp det. Lacknafta eller förtunning rekommenderas då, men tänk på att ditt vax/lackskydd då är helt borta, så du får lägga på nytt efteråt.
slirfeldt
Jo precis var det med jag skulle fått med, att på med eventuell vax efter åt vilket aldrig är fel och i princip räcker det med ångorna från tex tinner och eller då mer harmlösa lacknaftan,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil