Det låter nära på klockrent som det är topplockspackningen som gett upp,, och är rätt vanligt förekommande även med dessa modeller, du har väl även rikligt med vitrök i avgaserna med?
Jaha då är de en vecka kvar till besiktningen och jag har bytt den elektriska bränslepumpen och hoppades att nu skulle allt vara bra, men va fel jag hade.
Nu kom nästa problem idag. Den har börjat rycka när den blir varm när jag gasar men smyger jag mig på gasen så kan jag klara mig utan ryckningarna.
När den är kall så går den som en klocka.
Sen ryker de mer än någonsin från avgassystemet och när jag klev ur bilen så luktade de bränt.
Sen är de numera en bil som man tankar vatten och fyller på bensin i.
Så nu sitter jag och funderar på om de kan vara ventilkåpspackningen som kan behöva bytas eller om de är nått annat.
Någon som kan ha nått tips om vad man kan göra nu med denna scorpio -93 ?
Förutom att köra den på skroten :-)
Nu kom nästa problem idag. Den har börjat rycka när den blir varm när jag gasar men smyger jag mig på gasen så kan jag klara mig utan ryckningarna.
När den är kall så går den som en klocka.
Sen ryker de mer än någonsin från avgassystemet och när jag klev ur bilen så luktade de bränt.
Sen är de numera en bil som man tankar vatten och fyller på bensin i.
Så nu sitter jag och funderar på om de kan vara ventilkåpspackningen som kan behöva bytas eller om de är nått annat.
Någon som kan ha nått tips om vad man kan göra nu med denna scorpio -93 ?
Förutom att köra den på skroten :-)