Om det inte är dags för vxl-låds byte... Så kolla om motorn rör för mycket på sig när du gasar, motorns upphängning brukar väl vara ett frekvent fel på SAAB9000. Gummikuddarna slits.
när ja åker iväg på 1 ans växel så blir det en ryckig gång ibland
den känns som den skakar sönder , just på 1 ans växel dock inte alltid ....
så hoppar 2 ans växel ur detta har ej hänt då sen ja upptäckte att det ej fanns nån olja i lådan har fyllt på o nu funkar lådan som den ska .
bara ryckningen kvar nu
har en 9000 cd 1989 2,0 i 16 ventilare
den känns som den skakar sönder , just på 1 ans växel dock inte alltid ....
så hoppar 2 ans växel ur detta har ej hänt då sen ja upptäckte att det ej fanns nån olja i lådan har fyllt på o nu funkar lådan som den ska .
bara ryckningen kvar nu
har en 9000 cd 1989 2,0 i 16 ventilare