Har haft samma problem på en Hyundai Elantra en gång, och då var det luftmassemätaren som strulade.
Hejsan, jag har en Opel Corsa Swing årsmodell 1990 som det senaste halvåret har gått lite ojämt, den rycker och går ojämt på låga varv, om man ligger i 90kmh och går ner till 70 eller 50 kmh så dör den ibland helt, presic som man vrider av tändningen eller stänger av bränsletillförseln... det har hänt att den har stannat helt och man får tugga rätt länge på tändningen när man ska starta den igen... Häromdagen åkte jag 14 mil med bilen och skulle åka 6 mil till men kom bara 1 mil innan den dog helt å hållet rakt av på en 90kmh väg.. gick bra att starta den direkt efter, sedan kom jag ca 500 meter innan den la av igen och jag fick starta om bilen igen, så höll den på ett par gånger..
Nu undrar jag:
Vad är problemet?
Bränslefiltret ,något med tändningen eller tillhörande tändningen?
All hjälp önskas om vad jag kan göra för att den ska bli bättre så jag slipper bli ståendes på en väg igen.
Oftast så går den sämre när bilen har gått några mil, men den rycker alltid oavsett kall elle varm motor vid jämn gas, oftast vid låga varvtal.
// Elin
Nu undrar jag:
Vad är problemet?
Bränslefiltret ,något med tändningen eller tillhörande tändningen?
All hjälp önskas om vad jag kan göra för att den ska bli bättre så jag slipper bli ståendes på en väg igen.
Oftast så går den sämre när bilen har gått några mil, men den rycker alltid oavsett kall elle varm motor vid jämn gas, oftast vid låga varvtal.
// Elin