Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ryckig Bora

Startad av Boppa · 2009-04-24 · 2 svar

BoppaTrådstart
Kort bakgrund. Kamrem byts av verkstad. När bilen hämtas så går den ryckigt vid tomgång samt vid "slät"fart.
Vid accelration går den som en klocka.
Ingen skillnad kall/varm.
Efter kort körning tändes motorlampan, som släcktes av ovanstående verkstad. Var någon typ av kolfilterventil.
Efter ytterliggare någon dag tänds avgasvarningslampan.
Finns det tips på vad detta kan vara?

En -01 Bora 1.6 16v. 12.000 mil.
Innan detta väldigt nöjd ägare.
slirfeldt
Om den med dessa symtom inte fanns innan kamremsbytet låter det så här långt som det är något för denna verkstad missat vid bytet av kamremmen, vad har dom sagt om det?
ensam varg
@Peter H 43475 wrote:
Om den med dessa symtom inte fanns innan kamremsbytet låter det så här långt som det är något för denna verkstad missat vid bytet av kamremmen, vad har dom sagt om det?


Vekstaden säger att detta är kontrollerat. Sympyomen skulle vara annorlunda i så fall också.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil