Jag kan tillägga att problemet uppkommer inte när motorn är kall. Så länge motortempen är lägre än 70 grader går den jämnt och fint, men så fort tempen stiger så kommer rycken direkt. Kan det vara tomgångsmotorn som är trasig?
Har problem med min Audi 80 2.0E från 1996. Den går ojämnt på tomgång (pendlar mellan 800 och 1200 varv). När man väl ger sig iväg blir det ryckig gång när man ligger och håller jämnt gaspådrag i alla växlar. Problemet minskar när man ger gas. Jag har provat både injection cleaner och k-sprit i tron att det kanske kunde vara vatten i tanken. Detta har hjälpt för stunden, men problemet kommer tillbaka efter bara några mil. Jag vet inte om det har med vartannat att göra, men kylaren har ett litet läckage någonstans också. Någon som har något tips på vad det kan vara som är fel?