Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ryckig gång på saab 9-5?

Startad av saabor · 2009-07-10 · 1 svar

saaborTrådstart
hej!
har en saab 9-5 2,3t -99 som ibland går väldigt ryckigt. Det känns som tändningen lägger av. Tydligast känns det när man kör långsamt och iblan när den står på tomgång.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara?
saabor
Rimsky
service brukar hjälpa samt rengöring av gasspjälhuset med 5-56 eller WD40 kan även vara tändkassetten så om du har en bekant med likadan kassett kan du prova den.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil