Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ryckig passat tdi

Startad av peppe_bodega · 2009-09-06 · 2 svar

peppe_bodegaTrådstart
Hej.
Jag har en Passat 1.9TDI 4-Motion -01. I jämn fart, värst mellan 100-140 km/h, så rycker den, ibland lite och ibland mycket. Den går bra vid axelerationer och motorbromsning. Någån som har några förslag på vad det kan vara. den ger inga felkoder. bilen har visserligen rullt 30.000 mil så det kanske är dags för spridare att ge upp (?)
tacksam för hjälp //Peter
aw73
kanske det är eventuell luftmassamätare?
prova att köra med denna bortkopplad och evt. läsa av felkoder
Weedo GT
luftmassemätaren fungerar fint. har en kompis med dator och den ger fina värden. den är relativt nyservad så dieselfiltret är nytt åxå.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil