Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

s40

Startad av volvojohan · 2010-07-07 · 6 svar

volvojohanTrådstart
Min pålitliga s40 97 har gått som en klocka.
I lördags tankade jag den full.
I söndags morse ville den inte starta.
Elen fungerar, men det verkar som att det inte kommer bränsle.
Jag frågade en kompis, han ringde en mekaniker som sa att man ska slå på bilens bensintank, samtidigt som jag vrider om startnyckeln.
Då ska bränslepumpen komma igång igen.
Enligt mekanikern är detta ett vanligt fel på s40.
Kan det verkligen stämma?

mvh
VJ
berit
Ja. :)
boheme
@volvojohan 59782 wrote:

Enligt mekanikern är detta ett vanligt fel på s40.
Kan det verkligen stämma?


Ett råd är att byta ut bensinpumpen så att felet åtgärdas.

Mvh Janne
Matfors
Tack för tipsen,
men var sitter bensinpumpen (i tanken?) på den modellen?

Johan
boheme
Har för mig att den sitter i tanken.

Mvh Janne
Matfors
SUCK!
Ingen liten trevlig lucka att öppna, utan man måste plocka ner alltihop?

mvh
Johan
boheme
Instruktionen officiellt är att tömma bensintanken och demontera tanken. Jag har inte själv sett hur det ser ut i luckan på s40 men på tidigare modeller med tankpump har det gått att lösa med tålamod och lite fula ord:e:e

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil