MMurre74Trådstart2008-05-19Hej!
Min S80 har ojämn tomgång. Tomgången ligger på ca 0.8 som den ska men ibland när jag lägger in friläget och bromsar in så sjunker tomgången ner till ca 0.5 för att sen gå upp till 0.8 igen,detta händer inte alltid utan ibland,Ibland känns det som om motorn ska stanna men det har aldrig hänt.det har hänt några gånger att tomgången har legat på 0.5 ett tag men går sedan alltid upp till normal.
Är detta normalt eller?
Obs! Det blir bara så när jag bromsar in och samtidigt har friläge,ej när jag har växel i
Mvh
inte helt hema på så nya bilar, men låter som tomgångsmotorn. haft dess symtom på bilar, o rengöning o smörjning, sen har dom gått fin fint.
Men som sagt vart på äldre bilar.