Troligt att luftmassmätaren tappat förmågan att mäta större luftflöden.
Då funkar den bra på tomgång och lägre belastning....symptomen gäller alla diesel bilar med luftmassmätare :utrop
Detta fel ger inte alltid felkoder men om man läser av hur mkt luft motorn suger i sig vid belastning, med ett diagnos instrument, kan man se att LMM inte funkar :r
...om den inte heller ryker så behöver man inte heller misstänka själva insprutningspumpen.
...en ytterligare grej att undersöka är att EGR-ventilen stänger, inte är trasig....
Då funkar den bra på tomgång och lägre belastning....symptomen gäller alla diesel bilar med luftmassmätare :utrop
Detta fel ger inte alltid felkoder men om man läser av hur mkt luft motorn suger i sig vid belastning, med ett diagnos instrument, kan man se att LMM inte funkar :r
...om den inte heller ryker så behöver man inte heller misstänka själva insprutningspumpen.
...en ytterligare grej att undersöka är att EGR-ventilen stänger, inte är trasig....