Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab 9-3 - Varför stannar inte fläkten?

Startad av henric86 · 2007-08-26 · 1 svar

henric86Trådstart
Har en Saab 9-3 2,3 I. AC-n funkar precis som den ska, men när jag drar ur nyckeln så stannar inte fäkten/kupéfläkten. Det gör att batteriet laddas ur, varav jag därför blir tvungen att dra ur en batteripol varje gång jag parkerar bilen. Vad kan vara fel?? Snälla hjälp!
lars2000
Det sitter en styrenhet på höger sida på värmepaketet med transistorstyrning
till fläkten,MEN kontrolera fläktens strömförbrukning om den är för hög så stryker transitorn igen. du får ta bort hanskfaket för att komma åt styrenhten
MVH BLA

Fler trådar i Hjälpforumet Bil