Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

SAAB 9-5 2.0t -01 med startproblem.

Startad av Freba · 2008-05-09 · 2 svar

FrebaTrådstart
Halloj!

Har en -01:a som gått rätt långt, 21000 drygt. Som vägrar starta.
Gick som en klocka fram tills i förrgår, hade kört hem på lunchen, men när jag skulle iväg sen efter käket så vägrade den starta.

Motorn maler runt precis lika piggt som förut, men den tänder inte.
Provade igårkvälls, när den stått ett dygn, då tände den och gick i typ 10 sekunder, sen dog den.
Enligt motorchecken är allt okej, men den startar inte.

Någon som har nåt hett tips?
sigge21
bensinpumpen....
cheva 4x4
låter som soppapumpen.....prova slå lite på locket , det sitter under baksätet..du kan lyssna om pumpen går. tips på köpställe är meca vi på saab tar 3600 för pumpen medans meca tar dryga 1200 spänn...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil