Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab 9-5-98

Startad av jenka · 2010-07-08 · 2 svar

jenkaTrådstart
vad är fel på min 9-5-98? den går bra men i lördags när vi skulle åka hem så starta han men dog direkt precis som omden hade besninstopp men pumpen surra och vi kolla säkringarna och alla var hela vi låste bilen och låste upp men inget hände ,efter ett par försök hoppa den igång och v kunde rulla hem sedan dess har inget hänt den har startat och gått som vanligt vad kan felet vara? kan nämnas att vi tycker den har gått lite ryckigt men kan vara inbillning man vågar ju inte åka en lägre sträka med den ,vad kan det vara :q
boheme
Kan vara dåligt bränsletryck.

En bensinpump som börjar bli dålig.
Ett pumprelä som börjar ge upp eller har kallödningar.
Igensatt bränslefilter.
En dåligt fungerande BränsleTrycksRegulator (BTR).

Mvh Janne
gonewilde
hej ok bränslepumpen är bytt för cirka en måndad sen men kan det vara så enkelt? jag fick höra att det kunde vara startspärr?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil