Låter som det skulle kunna vara drivremmen ( som driver generator & servo ) som börjar bli gammal och stel. Den slirar nog inte ,men det brukar ändå kunna uppstå ett oljud . Testa ett hälla på lite vatten på remmen när bilen är i gång .Blir det tyst då så är det dags att byta remmen .
Min bil har ett vinande/tjutande ljud när den är igång. Hör dock bara detta ljud när jag står still men antagligen för att motorljudet överröstar. Det låter inte jätte högt men tillräckligt för att man ska undra. Har ingen aning vad det kan vara men är det någon som har en aning så skulle jag vara mycket tacksam för hjälp.
Jag har en Saab 9-5 2.0t -2001
Jag har en Saab 9-5 2.0t -2001