Hej, Du är på rätt spår. Börja med att kolla batteripolerna med anslutningar, det kan lätt bli sprickor och kabelbrott, därefter startmotorns anslutningar och kabelskor. Det kan låta lite drastiskt, men kan du kortsluta eller ansluta startkablar direkt till starmotorn, men var försiktig. Även tändningslåset kan orsaka en del problem. Lycka till verkstan.
Hej,
När jag ska starta bilen klickar det enbart när jag vrider om nyckeln. Startkablar provas men inget händer jag tar då ut batteriet och laddar batteriet några timmar. Försökte därefter och bilen startar felfritt. Kör en ganska lång runda och ställer bilen för natten (kan tilläggas att jag gör cirka 3-4 stopp på ca 20min / gång och efter varje startar bilen hur fint som helst).
Morgonen därpå uppstår samma problem och jag laddar återigen batteriet några timmar. Sätter i batteriet och startar felfritt. Åker därefter till biltema och köper ett nytt batteri. Under denna natt kopplar jag ur det gamla.
På morgonen startar ej bilen varken med det gamla eller nya batteriet...
Vad jag kan tänka är det något fel med el-kopplingen till startmotorn men då undrar jag varför bilen startar så fort jag laddat batteriet och inte när jag stoppar i ett sprillans nytt?! Kan även tilläggas att det varit kring -5 till -12 grader kallt.
Är tacksamma för hjälpsamma råd och förklaringar då jag inte är speciellt bilkunnig. :)
När jag ska starta bilen klickar det enbart när jag vrider om nyckeln. Startkablar provas men inget händer jag tar då ut batteriet och laddar batteriet några timmar. Försökte därefter och bilen startar felfritt. Kör en ganska lång runda och ställer bilen för natten (kan tilläggas att jag gör cirka 3-4 stopp på ca 20min / gång och efter varje startar bilen hur fint som helst).
Morgonen därpå uppstår samma problem och jag laddar återigen batteriet några timmar. Sätter i batteriet och startar felfritt. Åker därefter till biltema och köper ett nytt batteri. Under denna natt kopplar jag ur det gamla.
På morgonen startar ej bilen varken med det gamla eller nya batteriet...
Vad jag kan tänka är det något fel med el-kopplingen till startmotorn men då undrar jag varför bilen startar så fort jag laddat batteriet och inte när jag stoppar i ett sprillans nytt?! Kan även tilläggas att det varit kring -5 till -12 grader kallt.
Är tacksamma för hjälpsamma råd och förklaringar då jag inte är speciellt bilkunnig. :)