Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab 900-85

Startad av Trorkel · 2009-11-29 · 5 svar

TrorkelTrådstart
Hej!!
Har lite problem med min saab, hoppas ngn kan hjälpa mig.
Bilen startar utan några problem men ja får inte upp den mer i 2500 varv, ja har tyvärr lite tummen mitt i handen när de gäller bilar, men all hjälp uppskattas/ Tony
anden__z
Har motorn en förgasare så gissar jag på ett trasigt förgasarmembran.
Jacopone
Ok e det en vanlig åkomma, och är de lätt fixat??
anden__z
En vanlig åkomma och är billig och lätt att åtgärda. kolla på mekonomens hemsida för pris.
Jacopone
Tack ska kolla det med en gång, har ingen lust o lägga ner för mycket tid och pengar på den.
slirfeldt
Jo låter med som en trolig orsak och beroende på om det sitter förgasare på denna och vilken förgasartyp så kan en sådan reparationssats se ut som så: https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=2190917&CarReference_ID=6701&CategoryType_ID=1

Men det borde räcka med som i ditt fall med att bara byta membranet som till och med brukar finnas på OK för några tior,,, som sitter under locket överst på förgasaren med fyra skuvar och observa vid demonteringen att dess styrklackar kommer tillbaks på samma plats så skall det inte vara något större problem med att byta denna och spana även på det gamla om det finns sprickor i denna.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil