bensinpumpen kan bete sig så när den gerupp så prova med startgas i insuget startar bilen då så är det troligtvis soppapumpen.
Hej.
Har en Saab 900 2,3i -94.
Hade kört ungefär 1 mil när motorn bara dog. Inget hostande eller ryckande, bara tyst. Fick svänga in på närmsta parkering. Försökte starta bilen men inget hände. Vet inte om det lät något när jag försökte starta. (Dottern lät isf högre). Gav upp efter några försök. Lämnade bilen och återkom till den några timmar senare. Vred om nyckeln och den hoppade igång, dock inte på alla cylindrar, hoppade och hostade.......dog igen. Provade en gång till och den startade fint. Körde 2 mil och stängde av motorn. Startade på nytt utan problem. Lät motorn gå på tomgång 20 minuter utan problem. Körde sen iväg och motorn dog när jag ökade farten......2 gånger....
Någon som har en idé?
Har en Saab 900 2,3i -94.
Hade kört ungefär 1 mil när motorn bara dog. Inget hostande eller ryckande, bara tyst. Fick svänga in på närmsta parkering. Försökte starta bilen men inget hände. Vet inte om det lät något när jag försökte starta. (Dottern lät isf högre). Gav upp efter några försök. Lämnade bilen och återkom till den några timmar senare. Vred om nyckeln och den hoppade igång, dock inte på alla cylindrar, hoppade och hostade.......dog igen. Provade en gång till och den startade fint. Körde 2 mil och stängde av motorn. Startade på nytt utan problem. Lät motorn gå på tomgång 20 minuter utan problem. Körde sen iväg och motorn dog när jag ökade farten......2 gånger....
Någon som har en idé?