Har du bytt tändningsdelar på bilen? Det kan ställa till med såna här problem och är oftast inte så himla dyra saker att byta heller, samt att det är en god idé att alltid köra med fräscha tändningsdelar både ur ekonomi- och pålitlighetssynpunkt.
Har en saab 900i -86. Inga problem att starta första gången om motorn är kall. Men om man kört en stund, stänger av motorn och startar igen en andra gång, då går motorn väldigt ojämt på tomgång och låga varvtal. Det låter som tändningen är helt osynkroniserad och motorn närmare hackar framåt. Däremot på högre varvtal, typ över 2500 varv så tänder den som den ska. Det är ett samband mellan denna effekten och fuktigheten i luften, för det är mindre problem vid kallt å torrt väder, samt på sommaren. Har provat med kondensmedel i tanken och kör alltid med full tank..=) Någon som har nåt tips på vad som kan vara orsaken?
Tack!
/Samuel
Tack!
/Samuel