Mycket tyder på att just drivknutarna är slut och om det beror på dom att bilen "skuttar" fram så är dom i så fall mycket slitna,,, stenkrossandet brukar med defekta drivknutar tillta ju fortare det går och speciellt med fullt styr utslag samtidtigt som man gasar.
Men låter det även då bilen står still och bara styr? I så fall handlar det om defekt styrservo, det glapper du känner i längsled med drivaxeln är helt normalt då den måste kunna röra sig vid fulla styrutslag.
Vad det gäller passande drivaxlar finns det säkert andra som passar, själv brukar jag gå in på www.meca.se och korskolla vad som passar från andra modeller/märken, då dom har en egen sådan lista för varje artikel.
Angående backväxeln är troligen femmans synkring rätt dålig, därav att du måste "hålla" i växeln.
Men låter det även då bilen står still och bara styr? I så fall handlar det om defekt styrservo, det glapper du känner i längsled med drivaxeln är helt normalt då den måste kunna röra sig vid fulla styrutslag.
Vad det gäller passande drivaxlar finns det säkert andra som passar, själv brukar jag gå in på www.meca.se och korskolla vad som passar från andra modeller/märken, då dom har en egen sådan lista för varje artikel.
Angående backväxeln är troligen femmans synkring rätt dålig, därav att du måste "hålla" i växeln.