kan det vara så att det är motstånd i förgasare eller ledningen dit så ett förhögt tryck byggs upp så pumpen skjuter packningen. vill minnas att dessa gamla saabar likt en insprutare hade en returledning till tanken som släppte tillbaka den övertaliga soppan som pumpen pumpa fram, kan det vara så att denna returledning hamnat i kläm ngn stans eller satt igen...
Har problem med den mekaniska bränslepumpen på en Saab h-motor. Problemet är att den läcker massor i skarven eller "flödar över" mellan själva utloppsdelen & den gjutna stommen . Har testat 4 olika pumpar nu men samma problem med samtliga pumpar. Har jag bara en extrem otur att alla pumparna är kassa på samma sätt eller kan jag missat nått vid montering eller kan det vara fel på t ex tryckstång eller liknande?