Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab 9000 -90

Startad av zebastian_berg · 2004-06-08 · 3 svar

zebastian_bergTrådstart
Hej! Vill köpa en billig bil, har kolla på en SAAB 9000 2,3i från 1990. Den hade gått 30,000 mil o var lite rostig.. runt alla skärmar, i dörrar, framförallt framdörren som hade et hål stort som en handflata i nederkant... tyckte att den gick skapligt i gången, kopplingen var väldigt kort o tog direkt, men det kanske är SAAB? Den var lite svår att starta, gick inte om man inte tryckte gasen i botten samtidigt... bromsarna funkade bra, handbroms var fixad o tog bra, länkarmar var bytta... han vill ha 3500:-, det är väl det värt?
Christer Gustafson
Hur var det med bes. o ska.?
Jason
Gick motorn tyst och fint utan rassel? Kolla så kamkedjan är bytt. Det borde den vara efter 30000mil men man vet aldrig. Börjar den rassla så måste man byta och det är inte bilen värd. 2,3 motorn drar också vääldigt mycket bensin, även utan turbo. SAABarna brukar vara lite "svårstartade" min 9000 låter som den är stendöd när man vrider på nyckeln men efter några varv så startar den perfekt. Men måste du hålla full gas för att starta den så är det nog nåt skumt.
zebastian_berg
Hejsan! Den är både besiktigad o skattad till mars 05...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil