Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab 9000 CD -93

Startad av iprenmannen · 2007-12-29 · 4 svar

iprenmannenTrådstart
Har ett startproblem på min saab. Var ute o körde med den för att handla lite, så när jag skulle åka därifrån startade den inte. Startmotorn går runt men den kickar inte igång?!
Ska jag byta fördelarlocket o rotor eller??
Tacksam för all hjälp
thoola
Vad har du för motor i bilen? 2l eller 2,3l ? Inte säkert att det är tändningen det är fel på, kan även vara insprutningen (bränslepump, styrbox mm) Kollat säkringarna?
VW-Virus
Det är en 2,0 l. Nej, jag har inte kollat säkringarna, ska göra det (till att börja med iaf), tack!!!
thoola
Kolla om du får gnista på stiften. Har varit med om att det varit fel på rotorn i fördelaren! Ett fel som inte syntes utanpå och som tog jäkla lång tid att hitta... Kan även vara tändmodulen som gjort sitt, eller tändspolen.
VW-Virus
Tack, jag ska kolla det. Puh....

Fler trådar i Hjälpforumet Bil