Vet inte riktigt hur insprutningen funkar på en saab, men kolla om du inte har kommit åt någon kontakt eller liknande som brutit strömmen till spridarna. Kolla säkring/arna till bränsle pumpen om det inte är någon sådan som är trasig. Eller att du kom åt en kabel till/från tändspolen när du höll på under huven.. Har du kollat om du har gnista på stiften??
Vad kan vara felet när den inte startar?
Startmotorn drar runt motorn men den tänder inte.
Har Haynes Gör det självbok och har läst på lite.
Tänkte i första hand att det är nått med bränslesystemet
och det står nånting om att man ska höra ett relä klicka eller man ska höra ett surrande ljud.Jag hör varken eller.Står nånting om att det ska sitta ett relä på vänster sida om instrumentpanelen som styr bränslepumpen, vart sitter relät,,jag kan inte hitta det.
Det knepiga var att den ville inte starta efter att jag bytte packningen till vevhusventilationen,sitter typ en "plopp" i hålet på ventilkåpan som det går slangar ifrån,den packningen var dålig så det höll inte tätt där,därför bytte jag till en ny (köpt på saab).Men efter detta byte ville den inte starta,är det en ren slump eller vad?Tänkte om den drog tjyvluft men det ser tätt ut efter bytet.Bilen är alltså en Saab 9000 CD 2,3 l årsmodell 1990
Edit:tog upp tändstiften efter jag "gnuggat" lite med startmotorn o tänkte att dom är säkert blöta nu, men dom var torra
Startmotorn drar runt motorn men den tänder inte.
Har Haynes Gör det självbok och har läst på lite.
Tänkte i första hand att det är nått med bränslesystemet
och det står nånting om att man ska höra ett relä klicka eller man ska höra ett surrande ljud.Jag hör varken eller.Står nånting om att det ska sitta ett relä på vänster sida om instrumentpanelen som styr bränslepumpen, vart sitter relät,,jag kan inte hitta det.
Det knepiga var att den ville inte starta efter att jag bytte packningen till vevhusventilationen,sitter typ en "plopp" i hålet på ventilkåpan som det går slangar ifrån,den packningen var dålig så det höll inte tätt där,därför bytte jag till en ny (köpt på saab).Men efter detta byte ville den inte starta,är det en ren slump eller vad?Tänkte om den drog tjyvluft men det ser tätt ut efter bytet.Bilen är alltså en Saab 9000 CD 2,3 l årsmodell 1990
Edit:tog upp tändstiften efter jag "gnuggat" lite med startmotorn o tänkte att dom är säkert blöta nu, men dom var torra