Startkablar är att föredra om man inte har möjlighet att koppla till en laddare.
En modern bil behöver ganska mkt ström till bensinpump, styrdon osv, så att knuffa igång går inte, om man drar bilen efter en annan så går det efter en stund när generatorn får riktig fart, men jag vill absolut avråda ifrån det då felkoder nästan helt säkert sätts i diverse system. Tråkigt med lysande SRS och motorlampor bara för att man bogserat igång....
Tänk på att ha tändningen avstängd när du ansluter startkablarna för att undvika strömspikar till styrdon osv:utrop
En modern bil behöver ganska mkt ström till bensinpump, styrdon osv, så att knuffa igång går inte, om man drar bilen efter en annan så går det efter en stund när generatorn får riktig fart, men jag vill absolut avråda ifrån det då felkoder nästan helt säkert sätts i diverse system. Tråkigt med lysande SRS och motorlampor bara för att man bogserat igång....
Tänk på att ha tändningen avstängd när du ansluter startkablarna för att undvika strömspikar till styrdon osv:utrop