PpeppeTrådstart2003-01-14fan blir inte klok på min 9000 den bara vandrar i temp hela tiden vad kan vara fel saab är inte min grej jag är mer för volvo tacksam för hjälp mvh peppe
de kan vara tempgivaren som spökar :h
CChrister Gustafson2003-01-15 · #Hej!
Kan bero på mycket, termostaten, luft i systemet, dålig vattenpump, skit i systemet.
Christer
jag har bytt teromstat och kollat oljan så det var inte topplockspackningen som hade gått men problemet kvar står
KKrister Lindholm2003-01-16 · #Är det värmen som spökar inne i bilen eller är det på mätaren det är knas?
bara det att den visar att den vandrar så
KKrister Lindholm2003-01-16 · #Det kan ju vara själva mätartavlan som spökar mao?
grejen är det att den går upp till normalarbetstemp. och sen går den upp till hält kvar till kok sen ner sen pendlar den så hela tiden
KKrister Lindholm2003-01-18 · #Ok, men pendlar kylvattnets temp eller är det enbart mätaren som får fnatt?