Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Saab trubbel

Startad av peppe · 2003-01-14 · 8 svar

peppeTrådstart
fan blir inte klok på min 9000 den bara vandrar i temp hela tiden vad kan vara fel saab är inte min grej jag är mer för volvo tacksam för hjälp mvh peppe
beolover
de kan vara tempgivaren som spökar :h
Christer Gustafson
Hej!
Kan bero på mycket, termostaten, luft i systemet, dålig vattenpump, skit i systemet.
Christer
peppe
jag har bytt teromstat och kollat oljan så det var inte topplockspackningen som hade gått men problemet kvar står
Krister Lindholm
Är det värmen som spökar inne i bilen eller är det på mätaren det är knas?
peppe
bara det att den visar att den vandrar så
Krister Lindholm
Det kan ju vara själva mätartavlan som spökar mao?
peppe
grejen är det att den går upp till normalarbetstemp. och sen går den upp till hält kvar till kok sen ner sen pendlar den så hela tiden
Krister Lindholm
Ok, men pendlar kylvattnets temp eller är det enbart mätaren som får fnatt?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil