Hugget som stucket hur du ska göra tror jag.. Men jag skulle hellre betala ett högre pris o slippa laga själv om jag var köpare av den bilen...
Hej!
Jag har hål i mitt avgassystem. Det kostar 3600:- att reparera ungefär. Bilen är en Seat Leon Signo 1.6 - 00 men uttagen januari 01.
Vi har dock tänkt att sälja den och troligtvis blir det så att vi går till bilfirman och lämnar vår bil i inbyte. Är det lönt att laga den innan eller förlorar jag på det?
Frågeställningen är alltså om ett hål i avgasröret drar ner betyget på bilen i övrigt att jag kommer få sämre betalt, alltså sämre än de -3600:- som jag ändå skulle få betala?
Nu låter den ju som en turbobil så jag kanske får mer betalt? ;)
Hur reagerar säljaren/köparen när det kommer in en bil med vissa skavanker? Dras priset ner rejält eller räknar de på de faktiska kostnaderna för att åtgärda det?
Jag har hål i mitt avgassystem. Det kostar 3600:- att reparera ungefär. Bilen är en Seat Leon Signo 1.6 - 00 men uttagen januari 01.
Vi har dock tänkt att sälja den och troligtvis blir det så att vi går till bilfirman och lämnar vår bil i inbyte. Är det lönt att laga den innan eller förlorar jag på det?
Frågeställningen är alltså om ett hål i avgasröret drar ner betyget på bilen i övrigt att jag kommer få sämre betalt, alltså sämre än de -3600:- som jag ändå skulle få betala?
Nu låter den ju som en turbobil så jag kanske får mer betalt? ;)
Hur reagerar säljaren/köparen när det kommer in en bil med vissa skavanker? Dras priset ner rejält eller räknar de på de faktiska kostnaderna för att åtgärda det?