med en sådan "kompis" så skulle inte jag få dåligt samvete över att lämna bilen på verkstad och låta honom betala räkningen. har dock tyvär inga tips om vad det kan va för fel:/
Hej! Ja ska ta den här historien från början.
Jag låna ut min bil till en kompis, som är en Audi A6 '97, servad sen somras med ny kylare, kamrem, rullar och vattenpump.
Han körde lite vilt då och börna runt med den när den hade stått ett tag och han sa att kopplingen hängde upp sig och att det började ryka från motorhuven och att det började lukta bränt.
Så när han lämnade bilen till mig så blev ja ju ganska förbannad och kollade runt lite, min motorolja var slut som jag tyckte var konstigt men inte omöjligt, det skulle vara 1 månad eller 2 innan ja skulle behöva fylla på men ja mistänker inget läka nånstans. Men när bilen rullar utan motor igång så luktar det bränt från hjul huvet och ja tror han har kört med handbroms lite åt dragen...
Jag fyllde på oljan och kolla om bromsarna funkade eller tog emot när ja körde en sväng och det var inget problem, Men när jag sätter på fläkten så osar det nå så in i helvete bränt, vet inte om fläkten har pajjat, var inget strul alls innan med den.
Någon som vet kanske? Tack i förhand!
Jag låna ut min bil till en kompis, som är en Audi A6 '97, servad sen somras med ny kylare, kamrem, rullar och vattenpump.
Han körde lite vilt då och börna runt med den när den hade stått ett tag och han sa att kopplingen hängde upp sig och att det började ryka från motorhuven och att det började lukta bränt.
Så när han lämnade bilen till mig så blev ja ju ganska förbannad och kollade runt lite, min motorolja var slut som jag tyckte var konstigt men inte omöjligt, det skulle vara 1 månad eller 2 innan ja skulle behöva fylla på men ja mistänker inget läka nånstans. Men när bilen rullar utan motor igång så luktar det bränt från hjul huvet och ja tror han har kört med handbroms lite åt dragen...
Jag fyllde på oljan och kolla om bromsarna funkade eller tog emot när ja körde en sväng och det var inget problem, Men när jag sätter på fläkten så osar det nå så in i helvete bränt, vet inte om fläkten har pajjat, var inget strul alls innan med den.
Någon som vet kanske? Tack i förhand!