Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Scorpio Dragbalk

Startad av Ptrklnd · 2009-05-27 · 6 svar

PtrklndTrådstart
Hej

Nu har jag fråga om min ford scorpio igen, den är nu besiktigad med "bara" 18 poäng!

Vad dom inte gillade (och inte jag häller) var sprickbildning samt rost i dragbalken.
Det är ett VBG tvåtonsdrag, och det tycks inte helt gent att få tag i denna del sådär snutet ur näsan. Inte som är i skick i alla fall.

Har någon nån ide om hur så är jag tacksam, ford hadde visserligen en i lager i Dannmark av alla ställen!

Tack på förhand

MVH
Ludde_57
Årsmodell och modell?
Jag har ett komplett 2260kg fast drag till -95 kombi ute på blocket nu.
slirfeldt
Chevyboy
Hörre du Anders, hur hittar jag din annons. Som vanligt när jag försöker söka så blir det 0 eller mängder med träffar, men kunde inte hitta draget. Är bara inte sams med apparaten ännu!

Mvh
Ludde_57
Chevyboy
Tackar!

Har även napp på annat håll, vi får se

Det är en 88 Halvkombi

Mvh
Chevyboy
VBG gort sig av med försäljningen av personbilsdragen. Det gick att få fram till nyare scorpio. Men vad skiljer igentligen. Avser inte att byta förstörkningsjärnen, de har klarat sig hyggligt!

Anders annons var ett trevligt alternativ, men passar det?

Mvh
Peter

Fler trådar i Hjälpforumet Bil