Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Scorpio2,9 vill inte starta

Startad av Peter · · 4 svar

PeterTrådstart
Hej har en scorpio 2,9 som vägrar starta.
Den får både bensin och där är gnista vad kan det vara?
Det låter som den nästan vill starta imellanåt.Tändstiften blir genomsura av bensin vad är felet?
Hjälp mig någon för jag begriper ingenting längre.

Bozzle
Det första jag skulle kolla är avgassystem och katalysator om det är öppet hela vägen.(ej stopp)
Är det ok så kanske man får kolla upp bränsle trycket att det är ok.
Kan även vara insugs läckage.
Kolla dessa saker och hör av dig igen.
Peter
Förmodar att det är en 2,9"i"
Det låter som du har problem med tempgivaren till insprutningen(om det blir avbrott i givaren får den väldigt mycket bensin)
Givare är grå och sitter någonstans fram på motorn under gasspjället(ej att förväxla med en lufttempgivare som ser likadan ut)
Mät resistansen över givaren, ska vara ca 35kohm vid 20grader,3-4kohm vid 80 grader
Rekomenderar är även att byta stiften efter detta (eller torka dem med gaslåga)
PeW
Japp det är en 2,9i -88 Kan katalysatorn sätta igen så den inte går att starta alls???
Hur mäter man givaren så den är korrekt?
Ska kolla upp detta så får vi se.

Ska tillägga att Stift kablar filter är nytt
Sist jag fick igång den så var den mycket svårstartad och när man skulle köra iväg var det som den höll på att strypas.När den sen blev varm så gick den helt okej.
den har varit lite dum innan också med att den vill dö vid gaspådrag vid kall motor.
Tack för era ideer.
mvh rojje
_______________




[ Detta Inlägg ändrades av: rojje den 2002-02-19 10:12 ]
PeW
Har bytt givare utan resultat.
Skrället vill ente starta ändå.
Ska försöka skruva loss katalysatorn och prova.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil