Aante80Trådstart2009-12-29När jag försöker gasa upp från 2:a till 3:an osv så händer inget alls, känns nästan som om bilen bromar . Man får släppa gasen växla ner och börja om och förhoppnimgsviss funkar det då. Kan det vara växellådan ? varför går det inte att växla upp bilen. hände 3 ggr när jag var ute och körde ca 2 mil i mellan funkar det perfekt. Kan tillägga att den hoppar/ skakar isamband med problemet
Någon som kan hjälpa mig med detta. Kan inget om bilar :-(
/ Andreas
Vad rör det sig att börja med om för motor,2,0, 1,8T eller diesel?
Men generellt svårt att så här säga orsaken men går den lätt upp i varv utan drivning?
Ddavid_sieker@hotmail.com2009-12-30 · #Det är en 2.0
Var ute i dag och körde,samma sak igen
ligger i 30km/h ska gasa på händer inget .....
Okey,, men det är inga problem med att varva upp motorn utan någon växel i osv? Och detta sker alltså helt sporadiskt? Låter iaf inte så här som problem med växellådan,