Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Seat Toledo -99 Lyse/Fläkt/Elvärme fungerar ej

Startad av rotab · 2009-11-01 · 2 svar

rotabTrådstart
Hej!

Jag har en Seat Toledo -99 där stråkastare, fläkten och bakruteuppvärmningen slutar fungera emallanåt. Detta kan ske antingen vid start eller helt plötsligt under körning. Samtidigt lyser bromslampan och ABS-lampan. PÅ samma sätt kan det helt plötsligt också hoppa igång. Startar jag bilen och det inte fungerar, så kan jag starta bilen igen och då funerar det. Kan det vara något relä som styr detta, eller har ni någon annan idé?
rollet
Kan du upprepa fenomenet genom att vicka och lirka på tändningsnyckeln?
Panz
Hej! Har en seat alhambra-99. har haft liknande besvär med den, men då var det konstant.Det var då ett relä.Har haft några vw bilar och relän i dessa bilar verkar vara mer eller mindre en förbrukningsvara!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil